Back to the top

VR KINO

VR KINO na FeKKu!

V času trajanja festivala bo v mali dvorani Kinodvora postavljen tudi VR kino, kjer bo obiskovalcem na voljo vrhunska virtualno-resničnostna izkušnja in nabor večkrat nagrajenih 360-stopinjskih filmov zadnjih let, ki so bili brez izjeme predstavljeni na prestižnih festivalih, kot so Sundance, Tribeca, Venice VR, Sitges ….
Po nekaj letih, ko se je prvo navdušenje nad dostopnostjo in zmožnostmi VR tehnologije nekoliko poleglo, se produkcija filmov znotraj 360-stopinjskih okolij vztrajno veča, nastala dela pa postajajo vedno bolj vznemirljiva in se poslužujejo še neslutenih načinov uporabe filmskega jezika. Vse več je tudi velikih avtorskih imen, ki se poigravajo s to formo, obenem pa so tudi največji svetovni filmski festivali našli mesto za nov(odobn)ega prišleka.. V tem oziru tudi na FeKK pripoznavamo nujo, da se s kuriranim programom kratkih VR filmov odprejo možnosti spoznavanja in raziskovanja kakovostne svetovne VR produkcije.

Od torka do petka, med 15. in 20. uro v mali dvorani Kinodvora.
Ker bo število mest omejeno, si lahko prost sedež in prvovrstno izkušnjo zagotovite z rezervacijo na vr@fekk.si.
Vstopnine ni!

 

Dekleta sonca / The Sun Ladies
Christian Stephen, Celine Tricart, ZDA / USA, 2018, 7′
Leta 2014 so borci Islamske države zavzeli mesto Sinjar, kjer večinsko prebivalstvo predstavljajo pripadniki jezidske verske skupnosti. Moške so pobili, ženske in dekleta pa odpeljali v suženjstvo. Da bi pripeljale nazaj svoje sestre in svojemu ljudstvu povrnile dostojanstvo, so se preživele ženske povezale v bojno enoto, poimenovano Dekleta sonca.
VR izkušnja Deklet sonca prinaša poglobljen vpogled v osebno potovanje vodje Deklet, Xate Singali. Nekdaj slavna kurdistanska pevka je danes vojakinja na fronti, pripravljena tvegati vse, da bi se nasilje nad njenim ljudstvom končalo. Vprašanje, ki se odpira je: »Kdo bi postali in kaj bi storili, če bi se nad vašimi najdražjimi izvajalo nehumano nasilje?«

Ranljivost ničtega dne / Zero Days VR
Yasmin Elayat, ZDA / USA, 2017, 21′
Večkrat nagrajeni Ranljivost ničtega dne temelji na celovečernem dokumentarnem filmu Alexa Gibneya Zero Days iz leta 2016. Produkcija Scatter je z VR izdelkom Stuxnetovo zgodbo vizualizirala na povsem nov način; gledalec je postavljen v nevidni svet računalniških virusov in ob tem na lastni koži izkusi visoka tveganja kibernetične vojne.
Ranljivost ničtega dne nas opozori, da so digitalna tveganja neprimerno bliže, kot si lahko zamislimo, saj predstavljajo novo poglavje v modernem vojskovanju.

Miyubi
Felix & Paul Studios, ZDA / USA, 2017, 40′
Miyubi je srednjemetražna VR komedija, v kateri se gledalec znajde v (plastični) koži japonskega robotka-igrače, ki ga leta 1982 deček v nekem ameriškem predmestju prejme za rojstnodnevno darilo. V letu, ki sledi, se družinski odnosi začno krušiti, gledalec pa v tej intimni, huronsko smešni in sladkogrenki interaktivni zgodbi skupaj z Miyubijem izkusi ljubezen in postopni neizbežen zaton v pozabo.
Virtualnoresničnostna izkušnja Miyubi je nastala v produkciji Felix & Paul Studios v sodelovanju s Funny or Die, v njej pa nastopajo Jeff Goldblum, P.J. Byrne, Emily Bergl, Owen Vaccaro, Richar Riehl, Ted Sutherland in Tatum Kensington Bailey.

Sprememba / Alteration
Jérôme Blanquet, Francija / France, 2017, 18′
Alexandro se kot prostovoljec udeleži eksperimenta, pri katerem preučujejo sanje. A niti v najbolj norih sanjah ne pričakuje, da bo postal žrtev oblike umetne inteligence, po imenu Elsa, ki njegovo podzavest digitalizira, dematerializira in naposled parazitira.

Zapiski o slepoti: V temo / Notes on Blidness: Into Darkness
Arnaud Colinart, Amaury Laburthe, Peter Middleton, James Spinney, Francija, Velika Britanija / France, United Kingdom, 2016, 20′
Po desetletjih počasnega slabšanja zdravstvenega stanja je pisatelj in teolog John Hull popolnoma oslepel. Da bi lažje doumel absurdni preobrat v svojem življenju, je začel na avdiokasete dokumentirati svoje izkušnjeti . Po treh letih raziskovanja notranjega sveta slepote, snemanja in po več kot šestnajstih urah materiala je nastalo enkratno pričevanje o izgubi, ponovnem rojstvu in obnovi. Ob njihovi izdaji je Hullove beležke znani pisatelj in nevrolog označil za mojstrovino in za »najbolj precizen, globok in prelep dnevnik o slepoti, kar sem jih bral.«
Izvirni zvočni posnetki Johna Hulla tvorijo osnovo interaktivnega dokumentarca v šestih delih, ki se poslužuje inovativnih oblik pripovedovanja, mehanike videoiger in virtualne resničnosti, s čimer raziskuje njegovo kognitivno in čustveno izkušnjo slepote. Z uporabo zvoka in 3D animacije v realnem času ustvarijo poglobljeno izkušnjo, vsak prizor pa postane fragment spominov, trenutek in določena lokacija v Hullovem avdiodnevniku.